شرکت تجهیز الکترونیک کینو

فروش لوازم الکترونیکی شامل: دستگاه کارتخوان، گوشی موبایل، دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، آیفون صوتی و تصویری - اندیکا - قلعه خواجه - دفتر پیشخوان نوذری

۶ راه برای محافظت از چشم هنگام کار با موبایل + نصب برنامه برای محافظت از چشم ها

  • ۲۱۴
۶ راه برای محافظت از چشم هنگام کار با موبایل + نصب برنامه برای محافظت از چشم ها

 

خیره شدن به صفحه نمایش کوچک گوشی موبایل برای ساعت‌های طولانی می‌تواند در بهترین حالت خستگی چشم و در بدترین حالت آسیب های غیرقابل جبران برای چشم به بار بیاورد. اما در عین حال نمی‌توانیم ادامه‌ی زندگیمان را بدون گوشی موبایل هوشمند تصور کنیم. با این حال راه های ساده‌ای برای محافظت از چشم هایمان هنگام کار با موبایل وجود دارد. در ادامه‌ تعدادی از این راه‌ها را می‌گوییم:

یک محافظ صفحه‌ی ضد بازتاب بگیرید

بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی با صفحه‌ نمایش‌های ضد بازتاب عرضه می‌شوند. با این‌حال اگر گوشی شما از این قابلیت برخوردار نیست، هرچه زودتر چنین صفحه‌ای تهیه کنید. صفحه‌های ضد بازتاب گران نیستند، اما تاثیر به سزایی در کاهش آسیب به چشم دارند. این صفحه‌ها میزان نور آبی‌ای را که به چشم شما می‌رسد، کاهش می‌دهند.

اگر نمی‌خواهید یک صفحه‌نمایش جدید بخرید، گزینه بعدی برای شما اپلیکیشن‌ها هستند. مثلا (دانلود برنامه از طریق این لینک در گوگل پلی Bluelight Filter for Eye Care for Android. ) این برنامه هم میزان نور آبی را کاهش می‌دهد ولی به اندازه صفحه نمایش ضد بازتاب تاثیر ندارد. 

هر چند ثانیه پلک بزنید و چشمانتان را با آب مرطوب کنید

پلک زدن مداوم، راهکار مقابله با خستگی چشم موقع استفاده از صفحه‌ی کامپیوتر است. اما هنگام استفاده از گوشی موبایل از آن هم مهم‌تر است. خیره شدن برای زمان طولانی به صفحه نمایش چشم‌ها را خشک می‌کند و راه طبیعی برای مقابله با خشکی چشم پلک زدن است. پلک زدن اثر منفی اشعه‌های صفحه نمایش را کاهش می‌دهد. پاشیدن کمی آب به چشم‌ها هم کمک بسیاری می‌کند. همین آب عادی‌ که روزانه از آن استفاده می‌کنیم هم کافی است و به قطره و اشک مصنوعی نیازی نیست.

از قانون ۲۰/۲۰/۲۰پیروی کنید

چشم انسان برای خیره شدن طولانی مدت به یک فاصله‌ی کوتاه ساخته نشده است. چشم ما به نگاه کردن برای چند دقیقه به چیزی در فاصله‌ی کوتاه، سپس نگاه کردن به چیزی در فاصله‌ی بلند و رفت و آمد بین آن‌ها عادت کرده است. به همین خاطر وقتی شما ساعت‌ها به یک شی در فاصله نزدیک نگاه می‌کنید به چشمتان فشار می‌آورید که رفتار غیرطبیعی داشته باشد، حتی اگر این شی کتاب باشد.

قانون ۲۰/۲۰/۲۰ می‌گوید بعد از هر ۲۰  دقیقه نیاز دارید برای ۲۰  ثانیه به چیزی که حداقل در ۲۰ متری شما قرار دارد نگاه کنید. بهتر این است که بعد از هر چهل تا پنجاه دقیقه استفاده از دستگاهتان، ده دقیقه تا یک ربع استراحت کنید و به هیچ صفحه‌ی نمایشی نگاه نکنید. بهتر است در این زمان کمی ورزش بکنید، این کار نه فقط به چشم‌هایتان که به وضعیت کلی جسمتان هم کمک می‌کند.

خودتان اندازه حروف و روشنایی و کنتراست گوشی را تنظیم کنید

روشنایی، کنتراست و اندازه حروف، سه ویژگی از گوشی‌های هوشمند هستند که بیشترین تاثیر را بر چشم‌ها و بینایی می‌گذارند. می‌توانید از حالتی استفاده کنید که این سه گزینه را به صورت هوشمند و مطابق با وضعیت تنظیم کنند.

بهتر است اندازه حروف را خیلی کوچک نکنید. حروف کوچک چشمتان را خسته می‌کنند و کیفیت دید را کاهش می‌دهند. به طور کلی حروف بزرگ‌تر بهترند. اگرچه در صورتی که از حروف بزرگ استفاده کنید، باید مطالب را چند برابر بالا و پایین کنید تا همه چیز را ببینید. این کار هم اذیت کننده است اما در مقابل آسیبی که به چشم می‌رسد، می‌ارزد.

 

راه‌های مناسب‌سازی صفحه مطالعه کتاب الکترونیکی برای محافظت از چشم

بهتر است در محیط کم‌نور به صفحه گوشی نگاه نکنید و هرگز در تاریکی به صفحه نمایش خیره نشوید. اما برای مطالعه کتاب در طاقچه می‌توانید از حالت تاریکی استفاده کنید. این حالت، استانداردی است برای مطالعه در شب که در بسیاری از اپلیکیشن‌های کتابخوان وجود دارد.

صفحه نمایشتان را تمیز نگه دارید

همیشه مقداری جرم و لکه و غبار روی صفحه‌ی گوشی شما وجود دارد. تعجبی هم ندارد چون دائما با انگشت لمسش می‌کنید. این لکه‌ها علاوه بر غیربهداشتی‌ بودن، چشمتان را هم در دراز مدت خسته می‌کنند. برای جلوگیری از این آسیب، فقط کافی است با یک پارچه نرم هر چند وقت یکبار صفحه گوشی را تمیز کنید.

فاصله درست را رعایت کنید

دلیل دیگر اینکه چشمان شما به صفحه گوشی موبایل حساس هستند این است که گوشی را بسیار نزدیک به چشمانتان می‌گیرید. بهتر است هنگام کار کردن با گوشی، کمی آن را از چشمانتان دور نگه‌دارید. حتی اگر مدت زمان زیادی از گوشی موبایل استفاده نمی‌کنید.

اگر چشمانتان ضعیف هستند، روش‌های بالا برای محافظت از آن‌ها کافی نیستند. اما استفاده نکردن از این روش‌ها احتمال آسیب جدی را افزایش می‌دهد. در هر صورت اگر از این راه ها برای محافظت از چشم استفاده کنید ضرر نمی‌کنید. وقت زیادی هم نمی‌گیرند، اما نتیجه خوبی می‌دهند.

نظرات: (۰) اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی